یکی از موضوعاتی که همواره مورد بحث بین مستاجران و مالکان منازل مسکونی می باشد موضوع رهن یا اجاره واحد مسکونی است. چرا که در هر یک از این دو می توانند برای هر یک از طرفین قرار داد منزل مسکونی تاثیر بسزایی در میزان درامد آنها داشته باشد. اما با توجه به میزان افزایش های مبالغ رهن و ناتوانی برخی افراد در پرداخت آن بسیاری از آنها روی به اجاره منازل مسکونی آورده اند. همین موارد باعث شد تا ما بر این باشیم که در رابطه با موضوع رهن یا اجاره مطالبی را برای همه افراد به خصوص مستاجران گرامی تدارک ببینیم و در رابطه با آن به بحث و گفت و گو بنشینیم. از شما نیز در صورت تمایل دعوت می کنیم که با ادامه این مطلب همراه باشید.

رهن یا اجاره مسکن، کدام یک بهتر است؟

رهن یا اجاره

اگر شما نیز در شهر تهران زندگی می کنید یا هر یک از شهر های دیگر می توانید با خواندن این مطلب به راه کار های مناسبی برای اجاره یا رهن منزل خود دست پیدا کنید. با توجه به این که مبالغ رهن و اجاره مسکن در نقاط مختلف کشور متفاوت است و در واقع به نفع مالکان می باشد راه های زیادی برای پیدا کردن آپارتمان مورد نظر وجود دارد. یکی از این راهها این می باشد که به همراه خانواده گرامی به صورت حضوری به بنگاه های مسکن مراجعه کرده و به دیدن منازلی که به صورت اجاره داده می شوند بروید و در صورت تمایل آن را با صاحبان آن به توافق برسید.

رهن بهتر است یا اجاره

اما با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی شما می توانید به انواع آنها دست یابی داشته باشید. و برای رهن یا اجاره منزل آینده خود از آنها کمک بگیرید. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که برای انجام کارهای خود زیاد تمایلی به خارج شدن از منزل خود را ندارید می توانید از شبکه های اجتماعی که برای خرید و فروش و همچنین کرایه واحد های مسکونی تعبیه شده اند کمک بگیرید.

رهن کامل چیست؟

گاهی اوقات ممکن است صاحب خانه به مقدار پول زیادی نیاز داشته باشد. برای همین در همان ابتدای قرار داد از مستاجر مقداری مبلغ را به صورت رهن کامل دریافت می کند و دیگر ماه به ماه از مستاجر خود کرایه دریافت نمی کند. و در عوض هنگام پایان مدت زمان قرارداد تمامی مبلغ گرفته شده را به مستاجر خود پس می دهد. به این عمل رهن کامل گفته می شود.

مزایا و معایب رهن کامل

رهن یا اجاره

هر چند در نگاه اول ممکن است رهن کامل به نفع مستاجر باشد چرا که مانند این است که پول خود را درون بانک بگذارد و ماه به ماه سود آن را به صاحب ملک بدهد. و در نهایت نیز به تمام پول خود دسترسی داشت باشد. ولی باید توجه داشته باشید که هنگام تخلیه منزل ممکن است صاحب ملک پول شما را خرج کرده باشد و پول لازم برای پرداخت به شما را نداشته باشد می تواند یکی از معایب دردسر ساز برای شما و صاحب ملک باشد.

همچنین گاهی اوقات احتمال تمدید قرار داد در رهن کامل نسبت به اجاره معمولی بیشتر است. اگر شما از همسایه های خود ناراضی بوده و یا از منزلی که کرایه کرده اید ناراضی باشید نمی توانید در زمان لازم به فسخ قرار داد بپردازید و می باید تا انتهای زمان قرار داد در آن منزل که ممکن است برای شما ناخوشایند نیز باشد سکونت داشته باشید.

خانه را رهن کنیم یا اجاره

همچنین در بحث رهن کامل یکی از مهمترین مشکلات این است که صاحبان منازل مسکونی چندان تمایل ندارند به رهن کامل منزل خود اقدام کنند و در میان اندک افرادی نیز که این کار را می کنند مبالغ بسیاری را بری این کار از مشتریان دریافت می کنند. که این مورد هم می تواند یکی از مشکلات پیش روی رهن کامل منازل مسکونی به حساب آید.

رهن یا اجاره

اگر شما می خواهید از بایت پرداخت کرایه ماهانه خیالی راحت داشته باشید. و دیگر نگران پرداخت کرایه ماهانه نباشید می توانید به رهن کامل فکر کنید. اما باید با دید باز به این موضوع بنگرید تا در ادامه دچار مشکل نشوید. در پایان امیدواریم آنچه در این مقاله گفته شد مورد توجه شما قرار گرفته باشد. همچنین شما از لینک مقابل می توانید گرانترین خانه های دنیا را مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

برچسب :

منبع : آرگا | " جذاب ترین " نقشی در تولید محتوای این مطلب ندارد، مطلب منتشر شده با ذکر منبع می باشد.