در بررسی تیگو ۵ باید به شما بگوییم که این خودرو لوکس ترین شاسی بلند یک شرکت خودرو سازی چینی به نام چری است که در بازار ایران عرضه شده است. و از استقبال خوبی نیز بهره مند شده است. در ابتدا محصولات این شرکت چینی با نام ام وی ام وارد بازار ایران شد که شکرت مدیران خودرو در صدد بفروش رساندن آنها بر آمد و اکنون این شرکت توانسته است جایگاه خود را در میان طرفداران خودرو های چینی در ایران پیدا کند و محصولات خود را به فروش برساند. آنچه در این مقاله گفته خواهد شد نقاط ضعف و قوت تیگو ۵ می باشد که امیدواریم مورد استفاده افرادی که قصد خرید این خودرو را دارند قرار بگیرد. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بررسی تیگو ۵ و نقاط قوت آنبررسی تیگو ۵

  در بررسی تیگو ۵ این خودرو چینی سعی می کنیم نقاط قوت و ضعف آن را در دو بخش جداگانه برای شما بنویسیم. در ابتدا به نقاط قوت آن می پردازیم.

طراحی ظاهری

این خودرو ساز چینی برای ساخت تیگو ۵ از لحاظ ظاهری از بسیاری از خودرو های مطرح جهانی بهره برده است. این خودرو چینی شباهت بسیاری به تویوتا فورچونر دارد و یکی از دلایلی که ظاهری خوب نیز دارد همین است. این شرکت خودروسازی چینی با نقش اندازی های برجسته بر روی این خودرو سعی داشته است تا ظاهری به خودرو های اسپرت را به این خودرو بدهد که تا حدودی نیز موفق عمل کرده است.

در بررسی تیگو ۵ به تجهیزات آن می رسیم

بررسی تیگو ۵

اگر این خودرو را با دیگر خودرو های رقیب مقایسه کنیم می بینیم که از لحاظ امکانات و تجهیزات مختلف دارای شرایط خوبی نسبت به آنها قرار گرفته است. این خودرو با توجه به داشتن سیستم تهویه خودکار، سنسور پارک خودرو، کروز کنترل، سانروف و سیستم صوتی و تصویری با یک مانیتور ۷ اینچی توانسته است دل مشتریان را به دست بیاورد. صندلی های این خودرو نیز کیفیت مطلوبی داشته و جنس آنها از چرم است ضمن این که می توان آنها را در شش جهت تنظیم نمود.

داشتن ایمنی کافی

بررسی تیگو ۵

یکی از مهمترین آپشن های که هر خودرو فارغ از نوع آن باید داشته باشد ایمنی است که همه انتظار دارند با خرید یک خودرو ایمنی در خور را نیز داشته باشند. با توجه به این که تیگو ۵ از موسسات معتبر چینی استاندارد ایمنی را لحاظ کرده است می توان گفت که این خودرو از لحاظ ایمنی کیفیت خوبی دارد. این خودرو از فضا های روبرو و جانبی نیز خیال سرنشینان را با داشتن کیسه های هوا راحت کرده است. و این خودرو با داشتن دوربین عقب سبب شده است راننده تسلط کافی را در تمامی جهات داشته باشد. باید این نکته را به شما بگوییم که مورد های گفته شده در مدل تیپ اکسلنت تیگو ۵ موجود می باشد و در مدل های ساده تر از این موارد خبر نیست.

بررسی تیگو ۵ و نقاط ضعف این خودرو چینی

تولید شرکت چری

پس از بیان نقاط قوت این خودرو اکنون زمان بررسی نقاط ضعف آن می باشد که در ادامه آمده است.

شتاب پایین

با توجه به این که موتور خودرو تیگو ۵ دارای ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه می باشد و ۱۳۶ اسب بخار نمی تواند قدرت کافی را برای یک شاسی بلند مثل تیگو ۵ تامین کند. در بررسی تیگو ۵ باید به شما بگوییم که با توجه به قیمتی که این خودرو دارد مشتریان انتظار داشتند که از یک فناوری قوی تر برای ساخت موتور این خودرو استفاده شده باشد.

فضای محدود

محصول مدیران خودرو

هر چند این خودرو از لحاظ ظاهری دارای طراحی مناسبی برای بخش کابین می باشد ولی افراد با جثه بزرگ قطعا راحتی کافی را در آن نخواهند داشت به دلیل فضای کمی که برای آن تعبیه شده است. فضای کم داخلی این خودرو توانسته است دیگر مزایای داخلی آن را تحت تاثیر منفی قرار دهد و مشتریان از این بابت ناراضی باشند.

قیمت

هر چند این خودرو دارای آپشن های بالا و کیفیت ایمنی خوبی می باشد ولی توجه داشته که این موارد در نسخه های پایه آن وجود نداشته و معلوم نیست که مشتریان برای چه مواردی باید هزینه های هنگفت این خودرو را متحمل شوند.

در پایان شما می تواند به بررسی ام وی ام x22  و معایب سراتو مونتاژ نیز بپردازید.

منبع : آرگا

منبع : آرگا | " جذاب ترین " نقشی در تولید محتوای این مطلب ندارد، مطلب منتشر شده با ذکر منبع می باشد.