یکی از مهمترین راه کار های تقویت عزت نفس پایین این است که باور های غلطی را که در ذهن نسبت به خودتان دارید پیدا کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که ممکن است عزت نفس پایین حال حاضر شما به خاطر اتفاقاتی باشد که در کودکی شما رخ داده است. اما این را بدانید در هر سین که باشید جای رشد کردن و تقویت عزت نفس را خواهید داشت. همان طور که تاکنون متوجه این موضوع شده اید سعی داریم در این مقاله به بررسی عزت نفس پایین رو راه کارهای مقابله و درمان آن صحبت کنیم. شما نیز می توانید با دیگر خوانندگان این مطلب در این مقاله ما را همراهی کنید.

عزت نفس پایین و راه کار های مقابله با آن

عزت نفس پایین

توجه داشته باشید که عزت نفس احساس شما نسبت به خودتان می باشد. و این عزت نفس در هر مرتبه ای که قرار داشته باشد می تواند تاثیر بسیاری در زندگی روزانه شما داشته باشد. در ادامه برخی از راه کار های افزایش عزت نفس برای شما آورده شده است.

عدم مقایسه خود با دیگران

یکی از دلایلی که می تواند باعث پایین آمدن عزت نفس شما شود این است که خود را همواره با دیگران مقایسه نمایید. شما می باید استعداد های خود را کشف کرده و در جهت رشد آنها بر آیید تا بتوانید عزت نفسی قوی علاوه بر موفق شدن در کارها داشته باشید.

یکی از دلایل عزت نفس پایین تلاش برای کمال گرایی

داشتن عزیت نفس

در صورتی که قصد داشته باشید تمامی کارها را خود شما به تنهایی انجام دهید این می تواند باعث ضعف در عملکرد شما شده و در نهایت در عزت نفس شما خدشه وارد کند. باید به این موضوع که هیچ شخصی کامل نیست واقع بینانه نگریست.

تمرکز بر روی مورد های مثبت

شما باید فکر خود را بر روی مواردی متمرکز کنید که امکان تغییر دادنش را داشته باشید. در غیر این صورت نه تنها انرژی خود را از دست می دهید بلکه در انجام دیگر کارها نیز دچار نقص خواهید شد.

از موفقیت های خود خوشحال شوید تا با عزت نفس پایین مقابله کنید

عزت نفس پایین

برای این که بتوانید احساس بهتری در خودتان ایجاد کنید می توانید برای انجام کار های مثبت حتی کوچک نیز برای خود جشن بگیرید. و از انجام درست آنها خوشحال شوید تا بتوانید به افزایش عزت نفس خود کمک کنید.

دوستی با انسان های خاص

همواره در بین افراد مختلف آدم های وجود دارند که از آنها تنها انرژی منفی ساطع می شود که این کار می تواند در کاهش عزت نفس شما موثر باشد. برای جلوگیری از این اتفاق همواره به جمع های بپیوندید که شما را تحسین می کنند و از شما طرفداری می کنند در قبال انجام کارهایتان.

به دیگران کمک کنید

کمک به دیگر افراد در همه موارد می تواند کار مثبت و پسندیده ای شناخته شود. اما در صورتی که شما به دیگران کمک می کنید این احساس نیز برای شما پدید می آید که شما انسان خوب و بزرگی می باشید.

لذت بردن از انجام کارها

مقابله با عزت نفس پایین

یکی دیگر از راه کار های که می تواند در درمان عزت نفس پایین شما موثر باشد این است که همواره به انجام کار های بپردازید که می توانند به شما انگیزه بیشتر داده و شما از انجام آنها لذت فراوانی می برید.

سرزنش نکردن خود یکی از راه کار های مقابله با عزت نفس پایین

این که در انجام کاری دچار اشتباه شده اید را حق خود بدانید چرا که بسیاری از افراد در انجام کار های خود دچار اشتباه می شوند. شما فقط کافی است از اشتباه خود درس گرفته و آن را فراموش کنید.

با خود مثبت گفتگو کنید

عزت نفس پایین

یکی دیگر از راه کار های که می تواند عزت نفس پایین شما را درمان کند این است که با خود به طور مثبتی گفتگو کنید. شما باید از به کار بردن افعال منفی نظیر نمی توانم و … برای خود استفاده نکنید.

در پایان امیدواریم آنچه در این مقاله گفته شد برای بهبود عزت نفس به شما کمک کرده باشد و توانسته باشیم در این راستا گامی موثر برداشته باشیم همچنین می توانید از لینک مقابل به عزت نفس در کودکان  و عزت نفس در اسلام دست پیدا کنید.

منبع : آرگا

برچسب :

منبع : آرگا | " جذاب ترین " نقشی در تولید محتوای این مطلب ندارد، مطلب منتشر شده با ذکر منبع می باشد.