به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در نشست ایران هوشمند گفت: مردادماه، برای من ماه خاصی است. در مرداد سال ۹۶ از دفتر رئیس جمهور با من تماس گرفتند و ایشان خواستار دیدار من شدند و جلسه‌ای برگزار شد. یکی از مهمترین دغدعه هایایشان در آن زمان ایجاد اشتغال بود و ایشان گفتند باید ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شود. البته در جلسه معرفی من به مجلس ایجاد ۳۰۰ هزار شغل عنوان شد. ما باید بر این اساس برنامهریزی می‌کردیم.

وی افزود: در همین راستا جلساتی با شرکت‌های شکست خورده برگزار کردیم و مطالعات ما نشان داد در اقتصاد دیجیتال زمان را از دست داده‌ایم. مشکل ما در مورد زمان است.

وی گفت: نقش دولت‌ها در زمان تحول دیجیتال این است که در عرصه دیجیتال از تصدیگری به رگولاتوری و توانمندی سازی حرکت کنند. باید تصدی گری را کم می‌کردیم و توانمندسازی بخش خصوصی را گسترش می‌دادیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در ابتدای وزارت تصورمان از مفهوم شکاف دیجیتال این بود که بین خدمات، توسعه و پوشش روستا و شهر، عدالت را برقرار کنیم اما بعداً فهمیدیم این شکاف دره عمیقی است. دره عمیق دیجیتال به معنای اختلاف میان فهم مدرن و سنتی است و به دلیل مدیران سنتی که به صندلی‌های خود چسبیده‌اند ایجاد شده است.

جهرمی تصریح کرد: مانع دیگر تحریم است. البته در این میان رئیس جمهور، ما را تنها نگذاشتند و جوانان کار اصلی را انجام دادند. جوانان استارتاپی ایران افتخارآفرین هستند.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به سراغ توانمندسازی و تسهیل گریرفتیم. نتیجه آن شد که بعد از دو سال طرحی را ارائه کردیم. این طرح که بعد از ٩ ماه به تصویب رسید همان آئین نامه نوآفرینی بود. این آئین نامه قیف ورودی استارتاپ ها را بزرگ‌تر کرد و جنب و جوشی را به وجود آورد. همچنین موانع بیمه، مالیات و مجوز را برطرف می‌کند.

وی گفت: با کمک این آئین نامه شرکت‌هایی که از صفر تا ۵۰۰ میلیون تومان در سال درآمد دارند توانمند می‌شوند.

جهرمی در پایان گفت: این کل موضوعی است که در حال رخ دادن است. همه محدودیت‌ها برای ما فرصت است و می‌توان آینده روشن را ایجاد کند. آینده روشن همان ایران هوشمند است.

منبع : جامعه خبری تحلیلی الف | " جذاب ترین " نقشی در تولید محتوای این مطلب ندارد، مطلب منتشر شده با ذکر منبع می باشد.