یکی از بزرگترین شهرهایی که در ترکیه واقع شده است شهر دیدنی ارزروم است آب و هوای معتدل این منطقه همراه با چشم اندازهای بسیار زیبایی که دارد مورد توجه گردشگران زیادی است. در سفر به ترکیه می توانید از مکان های دیدنی ارزروم دیدن نمایید که هر یک از چشم اندازهای بسیار متنوعی برخوردار هستند موزه ها، مدارس تاریخی، چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی موجود در این شهر هر یک از جذابیت های خاص خود برخوردار هستند که می توانید از آن ها دیدن نمایید.

جاذبه های دیدنی ارزروم

مکان های دیدنی ارزروم:

ترکیه همواره سرزمینی زیبا با فرهنگ و آداب خاص خود است که نقاط مختلفی از آن محلی برای جذب گردشگر است در اینجا نیز با یکی از مهم ترین مکان های دیدنی این کشور یعنی شهر ارزروم آشنا خواهید شد که خود چشم اندازهای مختلفی را در بر دارد. در این بخش با جاذبه های متنوعی از این شهر دیدنی آشنا می شوید و می توانید اطلاعات مهمی را درباره هر یک از این جاذبه ها کسب کنید.

سه مقبره:

آرامگاهی کوچک که یک بنای تاریخی است این مقبره دارای سه بخش تاریخی است و در قرن ۱۴ ساخته شده است طراحی و معماری این مقبره ها مخروطی شکل است و به دلیل نوع معماری دارای ارزش بالایی است این مقبره یکی از مکان های دیدنی ارزروم است.

مکان های زیبای ارزروم

کاروانسرای رستم پاشا:

این کاروانسرا یکی از بناهای تاریخی است که در سال ۱۵۶۱ ساخته شده است و یکی از بناهای ارزشمند و باشکوهی است که در عهد عثمانیان بنا شده است. کتیبه موجود بر سردر این کاروانسرا آن را یک بنای رباطی نامیده اند.

مکان های معروف ارزروم

موزه خانه آتاتورک:

بنایی که متعلق به قهرمانان این کشور است بنای این موزه در قرن ۱۹ ساخته شده است اهمیت و ارزش این بنا به قدری است که سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند. در گذشته اعیان ها از این موزه به عنوان یک مهمانسرا استفاده می کردند.

دیدنی های ارزروم

کوه های پالان دوکن:

ارتفاع این کوه ها ۳/۲۷۱ متر است این کوه ها در فاصله ۱۰ کیلومتری از ارزروم قرار دارد و یکی از مکان های دیدنی ارزروم است. این کوه ها در فصل سرما از جذابیت های بیشتری برخوردار است و می توانید با کوهنوردی در این کوه ها تجربه ای متفاوت داشته باشید اسکی بازی در زمستان نیز یکی از تفریحات مهم این منطقه است.

مکان های دیدنی شهر ارزروم

قلعه ارزروم:

ارزروم در گذشته مورد حجوم قوم های مختلفی بوده است و برای در امان ماندن از خطر دشمن این قلعه را بنا کرده اند که در دوران بیزانس روم ساخته شده است در حال حاضر نیز این قلعه یکی از جاذبه های دیدنی در ارزروم است.

مکان های دیدنی متنوع ارزروم

آبشار تورتوم:

یکی از بزرگترین آبشارهایی است که در ترکیه واقع شده است در سال ۱۳۹۰ نیز کانال هایی بر این آبشار ساخته شده است. چشم اندازهای زیبا و دیدنی که در این آبشار وجود دارد می تواند بسیار جذب کننده باشد در اطراف این آبشارها چایخانه نیز وجود دارد.

چشم انداز های دیدنی ارزروم

مدرسه یاقویته:

در قرن ۱۴ مدرسه ای در شهر ارزروم ساخته شده است که در حال حاضر از قدیمی ترین مدرسه های این شهر است دستور ساخت این مدرسه توسط فرمانداران این شهر ساخته شده است ساخت این بنا برای تعلیم و تربیت اسلامی انجام شده است.

مکان های دیدنی زیبای ارزروم

مدرسه منار دوقلو:

مدرسه ای که در دوران سلجوقیان ساخته شده است و به دلیل نوع معماری که دارد به آن دو مناره گفته می شود در معماری این بنا از کاشی کاری و تزیینات ساختمانی استفاده شده است.

مکان های دیدنی ارزروم

مجسمه لاله مصطفی پاشا:

این مجسمه یکی از بناهای تاریخی و مکان های دیدنی ارزروم است که در مرکز این شهر واقع شده است در کنار این مجسمه نیز مدرسه یاقوتیه قرار دارد که بسیاری از گردشگران از این مناطق دیدن می کنند.

مکان های دیدنی جذاب ارزروم

سنگر عزیزیه ارزروم:

اگر از علاقه مندان به جاذبه های تاریخی در ترکیه هستید می توانید از این سنگر تاریخی دیدن کنید که در دوران عثمانیان برای دفاع از اراضی ساخته شده است. این منطقه یک پاسگاه نظامی است که دارای بخش های مختلفی همچون سالن غذاخوری و … است.

قلعه تاریخی ارزروم

پارک تاریخی ننه خاتون:

در منطقه ای از سنگر عزیزیه پارکی تاریخی واقع شده است که به دلیل فداکاری های یک دختر به پارک تاریخی ننه خاتون شناخته می شود. بنای این پارک و مجسمه  آن در ۱۹۵۵ ساخته شد و ننه خاتون در آن دوران در مقابل نیروهای دشمن مقاومت کرده است.

مکان های دیدنی جذاب ارزروم

دریاچه تورتوم:

یکی از جاذبه ها و مکان های دیدنی ارزروم که برای علاقه مندان به جاذبه های طبیعی توصیه می شود دریاچه تورتوم است عمق این دریاجه متغییر است و ۸ کیلومتر ارتفاع دارد. اطراف این دریاچه با استفاده از سنگ های آهکی محاصره شده است که نمایی زیبا و دیدنی به این دریاچه بخشیده است.

دیدنی های طبیعی ارزروم

دیدنی ها و چشم اندازهای ارزروم دارای تنوع و گستردگی های بسیاری هستند از جمله جذابیت های دیدنی که می توانید در این شهر مشاهده کنید نمای در نیز از روستاهای اطراف آن است که توجه بسیاری از علاقه مندان را در طول سفر به خود جلب می کند و به عنوان یکی از مکان های دیدنی ارزروم شناخته می شود.

منبع : آرگا

برچسب :

منبع : آرگا | " جذاب ترین " نقشی در تولید محتوای این مطلب ندارد، مطلب منتشر شده با ذکر منبع می باشد.